FSO Warszawa

Warszawa – polski samochód osobowy produkowany w 1951–1973 r. w FSO ( fabryka na Żeraniu) na licencji radzieckiego samochodu Pobieda. Pierwszy samochód osobowy seryjnie produkowany w Polsce po II wojnie światowej. Jednostki napędowe stanowiły dwa benzynowe silniki R 4 o pojemności skokowej 2120 cm³, dolnozaworowy M-20 i (od 1962 r.) górnozaworowy S-21. Moment obrotowy przekazywany był poprzez suche jedno tarczowe sprzęgło, 3-biegową ręczną skrzynię biegów (od 1971 w niewielkiej liczbie egzemplarzy skrzynia 4-biegowa) i wał napędowy na tylną oś. Warszawy (M 20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym „garbatym” nadwoziem. Od 1964 roku produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 roku 5-drzwiowe.

Powstały odmiany specjalne tj.: radiowóz, sanitarka, furgon, pocztylion oraz dostawcze: Żuk, Nysa. Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy 30 marca 1973 roku. Do tego faktu przyczyniło się wprowadzenie Fiata 125 p w 1967 roku. Powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu (liczba nie obejmuje kompletnych karoserii sprzedawanych jako część zamienna), z czego 72 834 trafiło na eksport. Potocznie nazywana „warszawianka” lub „garbuska”.

 

 

Poniżej kilka zdjęć z naszych prac.

 

 

DSC01853 DSC01855 DSC01856 DSC01851

Oraz kolejna Warszawa również przywracana do życia.

 


29007_578614372168107_2008020240_n66979_578614288834782_852159265_n 149402_578614408834770_1822520280_n 154823_578614432168101_1080072816_n 528609_578614268834784_1462650606_n 560231_578614382168106_242131864_n 598874_568341796528698_1605588838_n

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *