Mazda RX 8

baner

Przed zakupem Mazdy RX 8 należy pamiętać o sprawdzeniu:

 

 

kompresji – powinno się to odbyć w serwisie bądź warsztacie, który się na tym zna! (wynik między 7-8 bar przy 250 obrotach),

zapłonu (cewki, przewody, świece) – powinno się go wymieniać co 30 tysięcy,

Autem należy przejechać się- w celu wykluczenia ewentualnych uszkodzeń oraz jak w każdym innym sprawdzić stan blacharski.

 

 

Najprostszym testem sprawdzenia silnika jest rozgrzanie go (np.: dynamiczna jazda na dłuższym odcinku), zgaszenie i ponowne odpalenie. Jeżeli silnik jest sprawny- powinien szybko zapalić. 

 

 

7 Comments

on “Mazda RX 8
7 Comments on “Mazda RX 8
  1. hej mam pytanie…mieszkam w Angli i zamierzam kupić mazde Rx-8 i chciałbym wiedzieć wszystko o tym samochodzie, czy naprawdę jest taki awaryjny, jak o niego dbać, jaki model kupić(rok), wszystko co użytkownik powinien wiedzieć nawet jak ją odpalić?. Z góry dziękuję za pomoc.

    • Witaj Radku,
      Nie wiem jak jest na rynku w UK ale jeśi chodzi o Polski to polecam kupić auto bez silnika z jak najmniejszym przebiegiem i zrobienie silnika oraz wszystkiego co trzeba po swojemu, ponieważ na naszym rynku bardzo ciężko coś dobrego znależć- chyba, że ktoś wykonał najważniejsze rzeczy i można mu wierzyć, a jak daje na to gwarancje to już w ogóle super.
      Awaryjny jest tylko wtedy kiedy nieodpowiednio się go użytkuje i nie robi przeglądów na czas.
      Najważniejsze to:
      -wymieniać olej na dedykowany Dexelia 5w 30 chyba, że lany od początku był Motul też 5 w 30 co 10 tys km (dolewka jeśli ubyło oleju od 0,5 do 1,0 l) żaden inny przy obecnym wyborze
      -najlepiej razem z olejem wymieniać świece zapłonowe
      -cewki oraz kable zapłonowe należy wymieniać co 30 tys km na ORI bądź BHR (żadne chinskie zamienniki ponieważ tworzy sie nagar)
      -filtry takie jak oleju-razem z olejem, filtr kabinowy i powietrza w zależności jak się zużyje ale trzeba to monitorować
      -katalizator w zależności od przebiegu -im większy tym większe prawdopodobieństwo wymiany (lub wcześniej przy wadliwym zapłonie-powienien pokazać komputer błąd)
      Mazdy rx8 lubią dłuższe dystanse na któtkie odcinki lepiej jej nie brać za często, oczywiście częsta wolna jazda nie jest wskazana ale przy obecnych przepisach lepiej uważać gdzie 🙂 uruchamianie jest jak w każdym innym aucie -jeśli wszystko jest sprawne nie powinno być problemu nawet na chwile jak sie odpali ale jeśli wyniknie problem „zalania silnika” to będzie albo zapłon albo silnik do naprawy… Przy wymianie oleje można zapobiegawczo sprawdzać wynik kompresji (7-8 Bar) czy nie spada.

      Najlepiej na bieżąco mieć kontakt z osobą lub serwisem znającym się na Wanklu, zwracać uwagę jeśli coś się dzieje, a będzie spore prawdopodobieństwo uniknięcia bezsensownych lub kosztowych problemów.

  2. Witam,

    Co rozumieć pod dłuższe trasy? Mam do pracy 40 km praktycznie ciągle autostrada/ekspresówka więc zakładam że to trasa w sam raz dla RX-8, ale jakie to dystanse ktorych unikac – ponizej 10 km?

    Czy jest sens wrzucac LPG czy moze sie to znaczaco odbić na silniku ?
    Czy to jest samochód który przeciętny kowalski z troche lepszym budżetem jest w stanie utrzymać w ładzie i nie martwić sie czy dziś rano dojedzie z A do B czy raczej traktowalbys go przejazdzkowo ?

    Z góry dzięki za sugestie.

    Pozdrawiam.

  3. Hejka mam takie pytanie z moim autem było wszystko w porządku odpalał na zimnym i ciepłym olej wymieniany na czas raz podjechałem pod dom tak z 10 km od domu zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu paliwa stwierdziłem że zatankuje rano , rano schodzę do auta odpalam auto wchodzi na obroty do 3 tys i gaśnie raz drugi patrze a w baku juz w ogole nie ma paliwa pojechałem moim drugim autem dolać dolałem i juz nie chciał odpalić zawiozłem do mechanika stwierdził on zapchaną pompe w baku wymieniłem ją ale nadal auto nie chce odpalić po czym mechanik stwierdził że motor jest do wymiany :/ mozesz cos poradzić albo w jakiej cenie Ty reperujesz wankle ?

  4. Cześć. jestem zainteresowany tym samochodem tylko chciał bym wiedzieć czemu tak naprawdę tak często tym silnikom grożą remonty tzn chodzi mi o to że nawet przy dobrym użytkowaniu mimo iz ponoć są bez awaryjne to powiedzmy przy tych 150 000 należny albo je serwisować albo wymienić na nowy to jest raczej przerażające a do tego ceny serwisu i części :/ a Auto samo w sobie kuszące i ciekawe , domyślam się że nie ma reguły ale czy też nie idzie zapobiegać tego typu sytuacją czy porostu wynika to z konstrukcji bo przykro by było kupić samochód by wymieniać silnik co chwile albo serwisować .
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź 🙂

    • Wasze pytanie są bardzo istotne. Niestety nie da się opisać tego w kilka zdaniach. Stworzę oddzielny wpis aby choć troszkę wyjaśnić. Wtedy mam nadzieje będzie to jaśniejsze dla wielu z Was. Cierpliwości 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *